Blogs | InSpark

Werken met Planner binnen jouw SharePoint Team Site

Geschreven door InSpark | Jul 16, 2024 8:43:10 AM

De kracht van Office 365 ligt in de integratie tussen diverse services. Een perfect voorbeeld hiervan is het werken in Microsoft Planner binnen SharePoint Team Sites. Hierdoor ben je in staat om direct vanaf jouw favoriete SharePoint Team Site, de gerelateerde taken te bekijken. Planner is de app waarmee je heel efficiënt met taken kunt werken en deze ook kunt toewijzen aan de juiste personen. Het is een interactieve en eenvoudige service rondom het werken met taken en is enorm handig, omdat Planner een aparte service is binnen Office 365. Je ziet dit terug in het app menu van Office 365:

De kracht van integratie

Het is voor een eindgebruiker niet altijd prettig om te schakelen tussen de diverse services. Dit is een behoorlijke blokkade voor een succesvolle adoptie van Office 365. De kracht van de integratie gaat hierbij enorm helpen! Vanuit de SharePoint Team Site maak je via het menu een nieuw plan aan:

Je bent nu in staat om een nieuw plan aan te maken of een bestaand plan te koppelen:

Een nieuw  SharePoint Team Site plan aanmaken

Je maakt voor deze SharePoint Team Site een nieuw plan aan:

Je bent nu in staat om vanuit de SharePoint Team Site taken aan te maken. Gaaf! Je maakt een aantal taken aan en buckets:

Je bent zelfs in staat om de voortgang te bekijken via een handig dashboard

Snelkoppeling naar Planner

Het enige wat je mist is een snelkoppeling om naar Planner te gaan. Je dient nu via het Office 365 app menu te doen. De weergave en werking van Planner in de SharePoint Team Site mist één functionaliteit. Dit betreft het tonen van een agenda weergave. Bijvoorbeeld:

Hopelijk ben je enthousiast geworden van de mogelijkheden ga je deze direct inzetten! Heb je meer vragen? Schroom dan niet om contact op te nemen.

SHARE