We hebben samen met InSpark en KPN een megatraject doorlopen, onder hoge tijdsdruk. Nu werken we zij-aan-zij aan verdere verbetering. In dit geslaagde partnerschap kunnen we nu steeds verder professionaliseren en verbeteren.’
Martijn Scheepstra | Manager ICT DevOps - De Goudse Verzekeringen
De vraag van De Goudse: een ervaren Microsoft-partner
Sinds een paar jaar is Martijn Scheepstra (44) manager van de ICT DevOps afdeling. ‘Wij zijn echt een Microsoft-huis, we geloven in de bewezen technologie van Microsoft. Omdat ICT zo belangrijk is voor De Goudse, is een moderne werkplek onmisbaar – inclusief moderne securitydienstverlening. Als financiële instelling hebben wij een omgeving nodig die 24/7 veilig is. Daarom wilden we zo veel mogelijk af van alle third party tools en gebruikmaken van de Microsoft security stack.’
‘We zochten een ervaren Microsoft-partner voor zowel de implementatie, als de beheer activiteiten. Zodat we met ons ICT-team werkelijk de aanjager van vernieuwing binnen De Goudse zijn en ons zo veel mogelijk kunnen focussen op andere activiteiten zoals nieuwe verzekeringsoplossingen. We zochten een Microsoft-specialist die ons zou helpen te vernieuwen, die ons kan inspireren en challengen, die ons ondersteunt bij de adoptie en ons voorziet van alle deskundigheid die we nodig hebben. Die als het nodig is, ongevraagd advies geeft. Een echte partner dus.’
Daarom koos De Goudse voor InSpark: betrokken, betrouwbaar en persoonlijk
Martijn: ‘Om de beste Microsoft-specialist te vinden, schreven we een aanbesteding uit. KPN en dochteronderneming InSpark kwamen als beste uit de bus, op alle fronten. Zo maakten ze heel concreet wat partnerschap betekent: dat je elkaar begrijpt, dat je over en weer snapt waar je naartoe wil en ervoor gaat om elkaar succesvol te maken. InSpark gaf ons indertijd dat vertrouwen. En nu, een paar jaar later, ben ik nog altijd dik tevreden. InSpark is betrokken, betrouwbaar en persoonlijk. Ze wijzen ons op nieuwe Microsoft-producten, zonder te pushen. Dat ze inspiratiesessies organiseren vind ik ook een mooie uiting van hun betrokkenheid. Over privacywetgeving bijvoorbeeld, of over nieuwe Microsoft-producten. Wij hebben de tijd en het budget niet om naar de Verenigde Staten te reizen voor de grote Microsoft-congressen. InSpark gaat wel, en organiseert daar dan een inspiratiesessie over waarin ze hun ervaringen en inzichten delen. Zo zijn wij in een paar uur weer helemaal bij.’
De aanpak van InSpark: onder hoge druk presteren
De implementatie van de moderne cloudwerkplek, de Azure-omgeving en de Cloud Security Center (CSC)-dienstverlening gebeurde in een jaar tijd. Martijn: ‘Naast de migratie van de werkplek, migreerden ook zo’n 40 bedrijfs- en financiële applicaties naar de nieuwe Azure-omgeving. Best spannend, want voor sommige legacy-applicaties hadden we de kennis nauwelijks meer in huis. Daarnaast veranderde de security met de verhuizing naar de cloud compleet van karakter. Met de CSC-dienstverlening van InSpark zijn alle securitymogelijkheden van Azure nu helemaal op onze behoeftes afgesteld én worden alle clouddiensten die we afnemen, constant gemonitord. Daar hoeven we ons dus geen zorgen meer over te maken: onze werkplekken zijn goed beveiligd. Ook als medewerkers – bijvoorbeeld – met hun laptop in de trein werken.’
‘In een jaar tijd gingen we over van een Citrix VDI oplossing naar een fatlaptop oplossing. Dat was een flinke cultuurverandering voor onze organisatie, wat InSpark heel goed begeleidde. Daarnaast ging het onder behoorlijke tijdsdruk, want het contract met de oude werkplekleverancier liep af en de einddatum lag vast. Af en toe moesten we daarom soms wat hoeken afsnijden – zónder onacceptabele risico’s te nemen – en issues parkeren om ze later op te lossen. Wat InSpark en KPN naderhand ook heel goed gedaan hebben. Als we zo’n issue tegenkwamen, overlegden we en namen we steeds samen de beslissing. Ja, ik ben gewoon heel tevreden. Natuurlijk zit je het liefst met maar één partij aan tafel en dat waren er nu vaak meer: Microsoft, KPN, InSpark. Maar dat belemmerde de voortgang niet. We evalueerden geregeld en zochten naar goede overlegstructuren. En dat doen we nu nog: samen ontdekken we steeds opnieuw hoe het beter kan.’
Het resultaat voor De Goudse: ICT als motor van vernieuwing
- Doordat alle zorg voor de werkplek, Azure én security bij KPN en InSpark liggen, kan De Goudse focussen op de eigen vernieuwing.
- Altijd up-to-date dankzij advies en inspiratiesessies, met extra verdieping op relevante thema’s, zoals de nieuwe DORA-regelgeving.
- Dankzij het Cloud Security Center (CSC) zijn alle veiligheidsfeatures van Azure altijd goed ingesteld, passend bij wat De Goudse wil.
- Het CSC monitort bovendien alle cloudgebruik, signaleert afwijkingen en heeft daardoor al veel hackpogingen ondervangen Succesvol grote verandering doorgemaakt van on prem-architectuur naar laptops, dankzij adoptie voor bijna 900 medewerkers.
Over InSpark
Wij laten organisaties vooroplopen in de markt door hun digitale transformatie te versnellen. Met de juiste technologische intelligentie, innovatieve en schaalbare technologie creëren we alle ruimte voor je. Onze ruim 190 gedreven collega’s leveren Microsoft-expertise en ontwikkelen impactvolle oplossingen op het Microsoft Cloud Platform. Als Microsoft Solution Partner (met 13 advanced specializations en 5 solutions), als Azure Expert Managed Service Provider (MSP) – één van de weinige in Nederland – en als Microsoft Intelligent Security Association (MISA) zijn we dé Microsoft-partner. Bekijk al onze diensten.