Klantverhalen | InSpark

Effectieve dienstverlening met de werkplek in je broekzak

Geschreven door Marc Amo | Jul 16, 2024 8:39:34 AM

The next digital level; topsport vraagt om teamwork

EIFFEL had de wens een modern samenwerkingsportaal op basis van Office 365 in te richten, die haar medewerkers helpt in het dagelijkse werk en collega’s verbindt op een eenvoudige en veilige manier. De moderne werkplek is onderdeel van een grotere ontwikkeling binnen EIFFEL genaamd de ‘next digital level’.

De transformatie past in onze roadmap naar 2023. We zien een volledige cloud-omgeving voor ons. Dit past ook bij onze bedrijfsstrategie voor de komende jaren. We willen de kennis van de professionals integraal borgen en meer rondom onze expertises organiseren. Samenwerken is makkelijk en veilig en dat zal onze klanten ten goede komen”.
 
Hans Cloosterman | Manager marketing en communicatie
 

"We willen niet zozeer groeien in mensen maar vooral in kwaliteit, zodat we van toegevoegde waarde blijven voor onze kanten. Door onze mensen maximaal digitaal te faciliteren, maken we het mogelijk dat we beter samenwerken. Niet alleen onderling , maar ook met onze klanten. Hierdoor zijn kennis en afspraken integraal geborgen. Altijd, overal en op elk device. Zo maken we onze oplossingen nog beter en daar zullen klanten het voordeel van merken,” aldus Hans Cloosterman, Manager marketing en communicatie bij EIFFEL.

 

Geen topprestaties zonder de juiste tools

Met ruim 600 medewerkers op kantoor en op afstand, is een goede samenwerking noodzakelijk om zo dienstverleningsconcepten te realiseren. EIFFEL werkte voorheen op een verouderd SharePoint platform. In de oude omgeving was het uploaden en delen van bestanden niet eenvoudig en daarom een drempel voor medewerkers om te gebruiken. Iedereen creëerde zelf oplossingen waardoor informatie versnipperd en moeilijk vindbaar was. Dit belemmerde de onderlinge samenwerking. Met collega’s die op afstand zitten. maar ook extern, wanneer EIFFEL haar klanten wil betrekken. En dit heeft invloed op de kwaliteit en snelheid die EIFFEL belangrijk vindt in haar aanbod.

Kennis, visie en adoptie hoog in het vaandel bij InSpark

InSpark realiseerde voor EIFFEL een modern samenwerkingsportaal op basis van Office 365. De plek ondersteunt in het dagelijkse werk en verbindt collega’s en de klanten van EIFFEL op een uniforme, eenvoudige en veilige manier.

Vooraf heeft EIFFEL verschillende partijen uitgenodigd. “We hebben gelet op verschillende aspecten; waaronder kennis in Microsoft technologie, visie op toekomstgerichtheid en adoptie hoog in het vaandel. Dit vonden we terug bij InSpark,” aldus Hans Cloosterman.

EIFFEL is op advies van InSpark volledig naar Office 365 gemigreerd. Hierdoor maken zij gebruik van de nieuwste mogelijkheden van Office 365, zoals Microsoft Teams, OneDrive en SharePoint. Doordat de applicaties worden gebruikt zoals ze ook echt bedoeld zijn, halen zij het maximale uit het platform en voldoen zij hier ook mee aan de AVG-wetgeving. De oplossing is inmiddels volledig in gebruik door alle medewerkers in de organisatie.

Over EIFFEL

EIFFEL is al ruim 25 jaar expert op het gebied van Legal, Finance en Process. Samen met solide partners in IT en HR werken zij voor een kleine 500 opdrachtgevers in Nederland. Met slimme oplossingen, een netwerk van experts en data als fundament, maken zij de wereld van legal, finance, voor iedereen leuker. Waar ze het voor doen? Omdat ze uitblinken in expertise, maar vooral omdat ze nét even meer willen betekenen. Zij spreken op inspirerende events, implementeren hun oplossingen en willen zichzelf altijd blijven overtreffen