InSpark speelde een cruciale rol tijdens de voorbereiding van de heropening van ons museum."
Rob Hendriks | IT Manager bij het Rijksmuseum
Alle werkplekken van het Rijksmuseum in de Cloud! Dit biedt talloze nieuwe mogelijkheden. Minder maatwerk en overal toegang tot de juiste informatie. Nu heb je toegang tot 250.000 beelden die je gemakkelijk kan bijhouden, beheren, conserveren, herstellen, verkennen, bewerken, samenstellen, publiceren en presenteren in en buiten het Rijksmuseum. Daarnaast zijn de communicatielijnen tussen business en IT door de inzet en adoptie van Microsoft Viva Engage vereenvoudigd. De Cloud moet de strategische doelstellingen ondersteunen van het Rijksmuseum.
Het daadwerkelijk gebruiken van de systemen door de Rijksmuseum-medewerkers is cruciaal voor het slagen van de overgang naar de Cloud. Samen met het Rijkmuseum heeft InSpark gekeken naar manieren om de overgang te versoepelen. Door ‘early adopters’ vroegtijdig te betrekken in het proces en het uitgeven van een minigids met daarin de mogelijkheden overzichtelijk weergegeven, werden de doelstellingen boven verwachting gehaald.
De medewerkers zijn niet langer gebonden aan een vaste werkplek met bijhorend desktop. De IT-systemen zijn via alle devices toegankelijk. De Cloud heeft de IT-infrastructuur vereenvoudigd. Hierdoor houden de IT-medewerkers meer tijd over om het Rijksmuseum te ondersteunen bij haar doelstelling: het behoud en het delen van het culturele erfgoed.