Skip to content
Klantverhaal Prominent

Prominent zet AI in als motor voor innovatie en klantgerichtheid

Laatste update: 13 december 2024

prominent

‘AI is de toekomst: en veilig experimenteren met AI is laagdrempeliger dan je denkt.’
Laurens Piekaar | Service- en ICT-manager, Prominent

 

Prominent, al 25 jaar een begrip in Nunspeet, is uitgegroeid tot een landelijke speler met zo'n 40 winkels in Nederland. Het bedrijf staat bekend om comfortabele relaxfauteuils, sta-op-stoelen en stijlvolle relaxbanken, maar ook om klantgerichtheid en innovatie. Die ondernemende geest blijkt uit de zoektocht naar nieuwe technologieën, zoals Artificial Intelligence (AI). Samen met InSpark zet Prominent AI in om de klantbeleving te optimaliseren en processen te verbeteren

De kernwaarden van Prominent: Aandacht, Samen en Ondernemend

Prominent acteert vanuit drie kernwaarden: aandacht voor de klant, producten en elkaar; samen betrokken zijn bij wat er speelt, en ondernemend zijn door te denken in kansen en oplossingen. Deze kernwaarden weerspiegelen zich ook in de manier waarop Prominent technologie inzet.

De uitdaging: efficiëntie, klantgerichtheid en een consistente merkbeleving
Prominent wil voorop blijven lopen in de markt en zocht naar manieren om:
  • Meer waarde te creëren voor de klant met een efficiënte en gepersonaliseerde service.
  • Een consistente merkbeleving te creëren in alle communicatiekanalen.
  • Meer waarde te halen uit klantgegevens.

“Snel en laagdrempelig met AI aan de slag? Zorg voor een goede datahuishouding en een veilige cloudinfrastructuur.”
Floris Berends, Data Scientist, InSpark

Eenvoudig, snel, veilig en verantwoord experimenteren met AI

Prominent wilde laagdrempelig met AI experimenteren: eenvoudig, snel, veilig en verantwoord. InSpark maakte dit mogelijk met het neerzetten van een basisarchitectuur in de cloud, het Oxygen data platform en oplossingen voor data governance en security. Hiermee kan Prominent vrij innoveren met technologieën als Azure OpenAI en op maat gemaakte Copilots in de wetenschap dat hun data veilig binnen de eigen organisatie blijven.

De oplossing: AI-gedreven innovaties met InSpark

Om de klantbeleving te optimaliseren en processen te verbeteren, ontwikkelde Prominent samen met InSpark twee innovatieve AI-oplossingen:
1. Promi, de Tone of Voice AppTen eerste zorgt Promi, de Tone of Voice App, voor een consistente merkbeleving in alle communicatie. Deze slimme tool analyseert en herschrijft teksten, of het nu gaat om social media posts, e-mails of website content, zodat ze naadloos aansluiten bij de 2 gewenste tone of voice van Prominent: speels en enthousiast. Promi wordt ingezet door verschillende afdelingen, van marketing en klantenservice tot facilitaire dienstverlening, en draagt zo bij aan een eenduidige en herkenbare communicatiestijl.br> 2. Metadata en rapportages uit klantenservicegesprekkenDaarnaast maakt Prominent gebruik van een oplossing voor de diepgaande analyse van klantenservicegesprekken. Deze oplossing zet spraak om in tekst en extraheert daaruit waardevolle informatie, zoals de samenvatting van een gesprek, het hoofdonderwerp, het sentiment van de klant en andere relevante details. Deze inzichten worden gepresenteerd in overzichtelijke dashboards, die Prominent helpen om:
  • Snellere en efficiëntere klantenservice te bieden.
  • De klanttevredenheid te verhogen door gerichter te reageren op klantbehoeften.
  • Producten en diensten te verbeteren op basis van trends in klantvragen.
Het resultaat: een geoptimaliseerde klantenservice, efficiëntere processen en waardevolle inzichten
De samenwerking met InSpark en de inzet van AI leveren Prominent concrete voordelen op:
  • Geoptimaliseerde klantenservice: Door de analyse van klantgesprekken kan Prominent beter inspelen op de behoeften van klanten en de service verder optimaliseren.
  • Efficiëntere processen: De Tone of Voice App automatiseert het creëren van consistente content, waardoor medewerkers tijd besparen.
  • Waardevolle inzichten: De analyse van klantgegevens leidt tot waardevolle inzichten die gebruikt worden voor productontwikkeling en procesverbetering.
Conclusie

Prominent laat zien dat AI een krachtige tool is voor innovatie en klantgerichtheid, ook in de meubelbranche. Door samen te werken met InSpark kan Prominent veilig en verantwoord experimenteren met AI en zo de klantbeleving naar een hoger niveau tillen.

“InSpark werkte snel en effectief. Binnen no-time was 'Promi', de app die teksten herschrijft, testbaar."
Laurens Piekaar, Service- en ICT-manager, Prominent


Ook starten met AI, snel en veilig? InSpark helpt je graag op weg. Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek en ontdek de mogelijkheden.