InSpark bestaat 10 jaar! Een mooi moment om terug te blikken: de eerste klanten, de eerste projecten en de eerste awards. Maar ook om vooruit te kijken. In 2020 willen wij dé partner in Digitale Transformatie zijn van organisaties in Nederland op het Microsoft platform. In dit interview vertellen Managing Directors Laurens Frijters en Maarten Goet je meer over onze milestones en moonshot.
Hoe het ooit allemaal begon
“10 jaar geleden werkten we privé al veelvuldig vanuit de cloud. Vele – onbetaalde – toepassingen namen een vlucht. E-mailen via Gmail, documenten delen via dropbox: we adopteerden de toepassingen zonder erbij na te denken. Want het was zo handig. Waarom kon dit allemaal niet op de zakelijke werkplek? Deze gedachte en een kennismaking met Dave Kiwi zorgde ervoor dat Sparked werd geboren”, vertelt Managing Director Laurens Frijters.
Maarten Goet voegt toe: “Tien jaar geleden zag ik dat er niet één Microsoft partner was die zich specialiseerde op infrastructuur en management. Dus tegelijk met de lancering van Hyper-V en System Center begon ik inovativ, en hielpen we klanten aan Private Clouds en later natuurlijk public cloud met Azure”.
Vanaf de oprichting hadden beide bedrijven dezelfde missie: organisaties versnellen met Microsoft technologie. De één met de focus op de Moderne Werkplek. De ander met de focus op cloud infrastructuur.
“Als je gaat voor digitale transformatie, dan moet je ook zelf veranderen”
In deze quote schuilt de aanleiding voor jullie eigen transformatie. Vertel daar eens wat meer over?
“Om klanten nog beter van dienst te zijn over de volle breedte van het Microsoft portfolio, zagen we dat we konden versnellen door structureel samen te werken. Door expertises en disciplines samen te voegen en zo klanten full service te helpen. Inovativ en Sparked werden toen samen InSpark”, zegt Laurens.
Milestones
Inmiddels bestaat InSpark uit zo’n 100 Microsoft experts, waarvan 7 Microsoft Valuable Professionals (MVP). Hiermee werken er bij InSpark de meeste MVP’s onder één dak binnen Europa. Wat zijn voor jullie nog meer belangrijke milestones die hebben bijgedragen aan het succes?
Maarten: “Ik ben trots op alle collega’s die ervoor kozen zich bij ons aan te sluiten en elke dag weer hard werken aan mooie Microsoft oplossingen.” Laurens vult aan: “En op het vertrouwen dat klanten in ons stellen. KPMG en Rijksmuseum zijn klanten van het eerste uur. Nu, 10 jaar later zijn ze dat nog steeds.”
Ook hebben jullie aardig wat prijzen mogen winnen, zoals de Award voor Private Cloud Partner of the Year in 2012 en Cloud Infrastructure Partner of the Year in 2017.
“Vergeet niet dat we de #1 Azure partner van Nederland zijn”, voegt Maarten gepast trots toe.
Klik op de afbeelding voor nog meer milestones:
De echte reden voor samenwerking
Leuk die awards. Maar waarom zou een klant zijn transformatie vraagstuk bij InSpark moeten neerleggen?
Laurens: “Bijna elke uitdaging kun je aan met een topteam van bevlogen experts die echt samenwerken met de klant. Steeds vaker doen we dit in een continu proces. Hierbij geldt niet zozeer het feit dat je de grootste bent, maar wel dat je kwaliteit en snelheid combineert met leverend vermogen. Dit is denk ik gelijk waarom het grootste deel van onze opdrachtgevers meer dan 5 jaar met ons samenwerkt.”
De tijd om te versnellen is nu
Wat maakt deze claim juist nu zo relevant?
Maarten: “Het tempo van technologische verandering groeit en organisaties zien de kansen van digitale innovatie. Business modellen staan onder druk en op elke markt zie je nieuwe spelers. Moderne organisaties nemen digitale innovatie serieus en zijn daardoor productiever, klantgerichter en sneller in staat om bij te sturen op nieuwe marktontwikkelingen. Het goed inrichten van deze innovatie in combinatie met informatieveiligheid is de uitdaging waar wij klanten mee helpen.”
Op naar de maan
In 2020 dé digitale transformatie partner zijn van bedrijven in Nederland: hoe realiseer je dat?
“Onze ambitie is om alle organisaties in Nederland te versnellen, elke dag weer. Om klanten de reis van digitale transformatie goed te laten maken vervult InSpark de rol van reisleider. De nieuwe samenwerking met KPN biedt ons kansen om onze kennis en ervaring aan meer organisaties beschikbaar te stellen en meer bedrijven en overheden te versnellen met digitale innovaties op het Microsoft platform. Dat is wat ons drijft”, sluit Laurens af.