Het werk van onze jongste data consultant Ganesh Gebhard, werd genomineerd voor één van de Nederlandse Lucht- en Ruimtevaart Prijzen: de Generaal Snijdersprijs. Met zijn scriptie voor Hogeschool Inholland Delft, heeft Ganesh niet alleen indruk gemaakt binnen InSpark, maar ook in zijn werkveld. In het bijzijn van onder andere astronaut André Kuipers, de CEO van Airbus Nederland en Vice President Flight Operations van KLM, kreeg Ganesh een mooie prijs uitgereikt.
Ganesh en Data Mining
Deze prijs is in het leven geroepen om de belangstelling voor de lucht- en ruimtevaart te bevorderen en te stimuleren. Ganesh heeft in zijn onderzoek “Data Mining on Aircraft Component Failures”, de relatief nieuwe ontwikkeling van Data Science binnen de luchtvaartindustrie bestudeerd. Hij heeft zich gefocust de data methode genaamd “data mining”. Door in te zoomen op de data mining technieken, heeft Ganesh geprobeerd vast te stellen of deze technieken ook daadwerkelijk kunnen leiden tot verbeterde onderhoudsplannen, veiligere luchtvaart en kostenbesparing. Hierbij staat preventief handelen centraal.
Uiteindelijk werd een medestudent van Hogeschool Inholland, Timo Osinga, uitgeroepen tot winnaar in de categorie HBO. “Het was voor mij zo’n grote eer om genomineerd te worden voor deze prijs, dat winnen niet de hoofdzaak was. Ik ben trots en vereerd dat mijn harde werk op deze manier wordt beloond,” aldus Ganesh. “Ik hoop in de toekomst nog verder te bouwen op dit onderzoek, om mijn Data mining technieken te verbeteren.”
Wat betekent dit voor onze klanten?
Ook voor InSpark betekent deze prijs veel, want Ganesh kan veel van onze klanten helpen met data mining. “Data mining is een geweldige techniek om in grote datasets te achterhalen wat de belangrijkste foucs is voor het bedrijf. Dit mede dankzij de voorspellende factor. Het wordt al veel gebruikt in bijvoorbeeld de medische sector, om voorspellingen te doen of iemand ziek is of niet. Data mining is een erg betrouwbare techniek, mits goed gebouwd. Ik heb dit geïntroduceerd binnen de luchtvaart bij KLM, maar ik kan dit bij elke InSpark klant toepassen. Door met data voorspellingen te doen, stippelen we een route uit waardoor klanten versnellend kunnen innoveren.”
Lees het onderzoek
Wil je meer lezen over het onderzoek van Ganesh en data mining? Lees dan hier verder over data mining.