Hoe werkt de portal
Wij zijn er om jou te helpen! Met welke vraag dan ook. Vind op deze pagina de informatie die voor jou van toepassing is.
Onderstaande video's zijn gemaakt om je door de verschillende facetten van onze portal te leiden. Ze bieden een heldere toelichting op de functionaliteiten. Of je nu nieuw bent met het systeem of al enige ervaring hebt, deze video's zorgen ervoor dat je het maximale uit de portal kunt halen.
We begrijpen echter dat elke gebruiker uniek is, met specifieke behoeften en vragen. Daarom benadrukken we dat, mocht je na het bekijken van de instructievideo's nog vragen of onduidelijkheden hebben, je niet hoeft te aarzelen om contact met ons op te nemen.
Dashboard
Products
Product sequence
Orders
Shop
Invoices
Portal users
Microsoft
Profile
Reports
Azure Sub aanmaken
NCE licenties wijzigen
NCE Schedule
Azure Sub C3 aanmaken
Veelgestelde vragen
Je komt er niet uit in de CSP portal. Een order loopt vast, je kunt het juiste product niet vinden of inloggen werkt niet. Voor al deze technische issues in de portal kun je terecht bij onze collega’s via: service@inspark.nl.
Voor andere vragen kijk eerst bij de onderstaande veelgestelde vragen.
-
Je komt er niet uit in de CSP portal. Een order loopt vast, je kunt het juiste product niet vinden of inloggen werkt niet. Voor al deze technische issues in de portal kun je terecht bij onze collega’s via: service@inspark.nl
-
Ga naar Seats of Products. Zoek de juiste subscriptie op en klik rechts in de kolom van Actions op ‘Manage Product’. Plus het aantal bij naar het juiste totaalaantal dat je wilt. Klik daarna op submit.
-
Ga naar Seats of Products. Rechtsboven zie je 2 opties: 4 blokjes of een lijst. Klik op de gewenste weergave.
-
Je weet even niet welke licentie nu het handigst is om te bestellen. Zal ik nou Exchange Online Plan 1 of juist Plan 2 nodig hebben? Voor al deze licentiekennisvragen kun je terecht bij het licentieteam: subscriptions@inspark.nl
-
Ga naar Seats of Products. Zoek de juiste subscriptie op en klik rechts in de kolom van Actions op ‘Manage Product’. Klik op suspend of cancel subscription.
-
Een Legacy subscriptie kun je ieder moment annuleren.
Een NCE subscriptie kun je alleen annuleren binnen 7 dagen na het plaatsen van de order. -
Ga naar Seats of Products. Zoek de juiste subscriptie op en klik rechts in de kolom van Actions op ‘Manage Product’. Plus het aantal bij naar het juiste totaalaantal dat je wilt. Klik daarna op submit.
-
Ga naar Seats of Products. Rechtsboven zie je 2 opties: 4 blokjes of een lijst. Klik op de gewenste weergave.
-
Een Legacy subscriptie kan dat, gedurende de looptijd, nog wel. Let op dat Legacy subscripties niet lang meer bestaan, dit loopt na de einddatum af.
Een NCE subscriptie kan niet afgeschaald wroden. Je zit vast aan de betreffende looptijd. Je kunt een bestelling wel annuleren binnen 7 dagen na het plaatsen van de order. -
Het is belangrijk dat je inlogt met je Active Directory (UPN) emailadres. Met een alias emailadres lukt dat namelijk niet.
-
Ga naar Shop. Gebruik de filters of de zoekbalk om te zoeken naar het gewenste product. Let op dat je de juiste looptijd en billingcycle selecteert. Klik op ‘add to cart’. Ga bovenaan in het scherm naar de cart. Klik door op submit om de order te plaatsen.
-
Onder de subscriptie, onder het kopje Products, staan tags. De tag NCE laat zien dat de subscriptie NCE is. Staat er geen NCE bij? Dan is het Legacy.
-
Ga naar het kopje Microsoft en klik op License Consumption. Hier zie je precies welke aantallen toegewezen zijn en welke niet.
-
Ga naar het kopje Microsoft en klik op Azure Usage. Hier kun je gemakkelijk met behulp van de filters jouw Azure verbruik inzien voor de gewenste periode.
-
Op deze website kun je erg gemakkelijk de verschillen tussen verschillende Microsoft 365 plans inzien: Home | M365 Maps
Ook de Feature Matrix werkt super en overzichtelijk: Feature Matrix | M365 Maps
Op de Microsoft website is dit ook uiteen gezet met de verschillende prijzen erbij: Alle Microsoft 365-abonnementen vergelijken | Microsoft -
Vind hier de handleiding hoe je dit kunt oplossen > Handleiding permission requested
Wil je ontdekken of het CSP-programma interessant is voor jouw organisatie?
Bij ons staat snel impact maken voorop. Wij begrijpen dat het pad naar innovatie en vooruitgang soms complex kan zijn. Daarom staan wij klaar om je met raad en daad bij te staan, op een manier die bij jou past.
Met een workshop, technische voorbereiding en/of pilot. Wil je meer weten om om jouw project naar een hoger niveau te tillen met onze deskundige ondersteuning. Neem dan contact met ons op.
Lees onze klantverhalen
-
Klantverhaal WerkSaam Westfriesland
Slimme overheidsinnovatie met Data & AI
Lees hoe WerkSaam Westfriesland data en innovatie inzet voor betere dienstverlening aan werkzoekenden. Lees het verhaal -
Klantverhaal Ampelmann
Een Managed Oxygen dataplatform voor de toekomst
Lees hoe we voor Ampelman een Managed Oxygen dataplatform voor de toekomst hebben gebouwd. Lees het verhaal
Wil je generatieve AI omarmen en Copilot inzetten?
Bij ons staat snel impact maken voorop. Wij begrijpen dat het pad naar innovatie en vooruitgang soms complex kan zijn. Daarom staan wij klaar om je met raad en daad bij te staan, op een manier die bij jou past.
Met een workshop, technische voorbereiding en/of pilot. Wil je meer weten om om jouw project naar een hoger niveau te tillen met onze deskundige ondersteuning. Neem dan contact met ons op.